Grając w gry wideo, odgrywamy postaci z jakiejś historii. Sterujemy Avatarami, nawiązujemy z nimi relacje, dzięki nim wczuwamy się w grę. Co się dzieje, kiedy się przebieramy? Czy możemy wcielić się w rolę Avatara? Co sią stanie, kiedy do przebrania wprowadzimy technologię, która pozwoli nam kierować grą? Czy dzięki temu gracze wkroczą w bardziej przekonujący, w pełni rzeczywisty świat? Hotaru, czyli gra ze świecącym robakiem odnosi się do tych kwestii, wprowadzając do akcji przebrania, jako manipulatory gry.
Projekt Hotaru jest wspierany przez Eyebeam Art & Technology Center oraz NYU-Poly Game Innovation Lab.
Jak kostiumy z czujnikami zmieniają gry, w które gramy?
Format:
Gra
Kaho Abe jest artystką medialną i projektantem gier z Nowego Jorku. Skupia się na poprawie społecznych i osobistych doświadczeń poprzez użycie technologii, mody i gier. Jest artystką - rezydentką w Game Innovation Lab na NYU-Poly gdzie projektuje gry komputerowe, w które można grać w fizycznym świecie, stojąc twarzą w twarz. Buduje specjalne kontrolery do swoich gier, ostatnio bada także punkty styczne między grami a technologiami ubieralnymi przez kostiumy jako kontrolery gier.